רופא אף אוזן גרון

התמחות רופא אף אוזן גרון כוללת את אזור הראש והצוואר מהיבטים של דלקות שקדים, דלקות גרון, נזלת כרונית, סינוסים וכן בעיות שמיעה וחרשות. רופא אף אוזן גרון מטפל באזורי הראש והצוואר בין אם באמצעות תרופות ובין אם באמצעות ניתוחים וכן הליכים כירורגים מסובכים.
חלק מהמחלות והדלקות השכיחות, שכולנו חווים אותם בעיקר בחודשי החורף הקרים, הן בעיות של נזלת, דלקות גרון או דלקות אוזניים. על מנת לטפל בבעיות אלו יש לגשת אל רופא אף אוזן גרון, מאחר וההתמחות שלו היא טיפול באיברים הרגישים של אוזניים וגרון. מעבר לכך, ישנם תחומים נוספים בהם נצטרך לפנות אל רופא אף אוזן גרון כמו חרשות, בעיות שמיעה, סחרחורות וכן בעיות בסינוסים הינם גם תחת תחום טיפולו של רופא אף אוזן גרון.
לימודי של רופא אף אוזן גרון כוללים לימודי רפואה במשך שש שנות לימוד ולאחר מכן שש שנים נוספות של התמחות. כחלק מהכשרותו של רופא אף אוזן הינה, הינה מבנה הגולגולת, מבנה הצוואר וכן מבנה האוזן. כמו כן, ההתמקדות הינן בתופעות הקשורות לאיזורי הגוף הללו, כדוגמת: בעיות בבלוטות הרוק, דלקות גרון, בעיות שמיעה, חרשות, מומים באזורי הראש, הגרון או האף, נחירות, פוליפים ועוד.
מתי לפנות אל רופא אף אוזן גרון?
רובינו, בעת התקררות או צינון, בוחרים לפנות אל רופא המשפחה על מנת לקבל טיפול בשפעת. אך מתי עלינו לפנות אל מומחה? כאשר אנו סובלים מבעיות חוזרות ונישנות של דלקות גרון, נזלת כרונית, בעיות בסינוסיטיס, סחרחורות, בעיות בשמיעה או חרשות – או אז, עלינו לגשת אל רופא אף אוזן גרון, על מנת לקבל טיפול מדוייק, פרטני ומקצועי על ידי מי שעבר את ההכשרה המתאימה לטיפול באזורי הגוף הללו.
 תחומי טיפול של רופא אף אוזן גרון
רופא אף אוזן גרון מורשה לטפל באמצעות משחות, טיפות, כדורים או ניתוחים כירורגים, בהתאם לבעיה הרפואית. לכל רופא אף אוזן גרון יש את תחום ההתמחות הספציפי שלו, ישנם אלו אשר מתמחים בילדים, אחרים מתמחים בבעיות שמיעה וחרשות ויהיו כאלה אשר יתמחו בבעיות של גידולים באזורי הגוף הללו. לשם כך, יש לפנות אל רופא אף אוזן גרון המומחה בתחום הטיפול לו אנו נזקקים.
בין הטיפולים אותם ניתן למצוא אצל רופא אף אוזן גרון:
· ניתוח כפתורים – ניתוח להשוואה של לחצים באוזניים הנוצרים בין אם כתוצאה מהצטברות נוזלים ובין אם כתוצאה מדלקות כרוניות.
· עור התוף – נקב בעור התוף עשוי לגרום לדלקות ולבעיות שמיעה. כאשר מתגלה נקב בעור התוף יש צורך לתקנו.
· שיחזור עצמות שמע – עצמות שמע לקויות עשויות לגרום לבעיות שמיעה. שיחזור עצמות שמע בעלות ליקויים מולדים או נרכשים מאפשרת שיפור של השמיעה.
· סחרחורת – הסיבות לסחרחורת יכולות להיות שונות ומרובות, החל מבעיות של איזון, נוזלים באוזן, הפרעות בלחץ הדם ועוד. על מנת לטפל בסחרחורת יש ראשית לאתר את הסיבה ולאחר מכן להתאים טיפול, בין אם באמצעות תרופה ובין אם על ידי ניתוח.
· שקדים – שקדים עשויים לגרום לבעיות של דלקות חוזרות ונשנות, נחירות כרוניות או קושי באכילה. לאלו הסובלים ניתן לבצע ניתוח פשוט של כריתת השקד.
· מחיצת אף – מחיצת אף עקומה עלולה לגרום לבעיות נשימה, כאבי ראש ועוד. על ידי ניתוח ניתן לישר את מחיצת האף.
ד"ר יהושע דנינו, רופא אף אוזן גרון, מתמחה בכל תחומי רפואת אוזן גרון, חרשות, ניתוחי אף אוזן גרון וכן סינוסים. ד"ר יהושע דנינו משמש כסגן מנהל מחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר בבית החולים רמב"ם.